Facebook Fever

Thursday, April 8, 2010

Dulu dan Kini,,

hi semua,,Assalamualaikum.. dah lama aku xpost kat blog ni.., aku rase tpanggil untuk menaip kembali stelah aku brase sedih dan tharu dgn famili aku..

DULU : sewaktu aku jejakn kaki ke sekolah agama nilai (1999)..famili aku sume mghrapkan yg terbaik dari aku.., pelajaran dan sebagainya..sehinggalah tamat tingkatan 3,, aku ke sekolah agama ampangan plak. di ampangan aku mhabiskan masa dari tngkatan 4 hingga 6 rendah.., kemudian aku berhijrah ke smka shams. semuanya di NEGERI SEMBILAN..., jarang skli aku pulang ke rumah..susah untuk aku bsama famili..ketika itu..

kemudian, pada tahun 2006.., aku mendapat tawaran ke UKM...bg meneruskan pgajian dalam ijazah sarjana muda slama 3 tahun.., sekali lagi aku diuji untuk tidak bersama dengan keluarga..
takpelah ini lah ujian namanya.. ketika itu, aku mbawa misi besar di UKM kerana aku lah satu2 nya dari 12 adik beradik yang berjaya ke Universiti. Terima kasih Allah..

setelah tamat UKM.., aku meluahkan hasrat untuk menyambung pelajaran ke peringkat MASTER..., tetapi mendapat bantahan keluarga. pada mulanya aku curiga, tapi kini aku faham...

SEKARANG : ...mak aku ckp,,''xyah la sambung blaja'',,bancik ckp ''rehat2 la dulu kat umah'', abg epul plak ..''xyah lah..duduk jela umah dulu..ade juga mase sikit ngan famili''.. sebak aku dengar.. ..dan kini aku bekerja di Nutraherbs, tidak lama lagi aku akan bhenti bg membantu abg aku (bancik) menguruskan cyber cafe nya.. dan meluangkan masa untuk turut membantu abg aku (a.epul) di kedai handset (sebelah kedai CC)...,..aku mahukan kebahagiaan itu sekarang yang sepatutnya aku dapat 10 tahun yg lepas..

ngan abg epol..


ketika aku mgisi borang KPLI.. abah aku ckp..''ko nak ke jadi cikgu kat Sabah tu?''...semuanya buat aku tpanggil..dan memikirkan semula.. andai tidak dapat.., itulah jalan terbaik untuk aku terus bsama keluarga, andai dapat..sekalipon..mungkin aku akan berfikir semula..

banyak perangai dan kesukaan aku yang famili aku dah faham.., skang ni mereka tahu yang aku ni peminat kue tiaw.., makan tak abes,, dan suke bowling..
kadang2 kami yang lelaki suke 'gadoh' kerana EPL..aku MU, bancik CHELSEA,,, a.epol dan adek aku LIVERPOOL.., duduk sama2 tgok bola.. aku belum pernah rasa bende mcm ni..

aku belum pernah mgalami situasi duduk makan aiskrim dengan mak dan adek aku..bersama2 sambil borak2. aku pon rajin jugak ke umah kakak2 aku sekitar Taman Medan..hanya untuk makan shj. kadang2 aku sempat mbntu abah aku myiapkan kerja2 silat dia yang melibatkan urusan taip-menaip.

huhhh..lama benar aku menanti saat2 begini., Ya Allah Engkau berikanlah lebih kesempatan untuk aku terus bersama mak, abah dan adek bradek ku..selagi dikurniakan nyawa..aminn..

2 comments:

  1. wah... alan.. kite same huhuk... skang nie banyak plak mase aku tgok EPL tiap malam minggu ngn Bro-bro aku. Pastu selalu gak aku gi mandi air terjun gi mandi pantai ngn family aku. yang mane dulu jarang-jarang-jarang dapat wat macam nie sebb jauh ngn family... bersyukurlaah..bersyukuralaahhh.. aminn

    ReplyDelete
  2. tapi alan x berjaya berhenti dari nutraherbs.....
    berbaktilah kepada org tua selagi mereka masih hidup....

    ReplyDelete