Facebook Fever

Thursday, December 18, 2008

1-6 dec 2008 - OPKIM, Seberang Takir, Tganu..

kesian aku,, dah lenguh2 dah.. sakit time kthnan time langgar batu, pokok pun x baik lagi.. tp demi mjayakan opkim,, aku redah n pasrah..so bermula lah kisah hidup ku yg penuh dengan main laut ngan makan kopok leko kat sane..

hahh...1st day gi sane, dorang kate hujan bapak lebat.. n banjir. dlm kpale aku dah fikir camne nk tolong shah back up sub prog kalo ujan.. so sesampai kat sane memg ujan la..tp lepas tu x ujan,, so Alhamdulillah..dpt wat sbgaimane dirancang.. lepas perasmian n pyrahan kitorang gi umah famili angkat masing2.. aku, que n ter dapat mak angkat yg kuat melatah.. so aku pon slalu gak la mengusik mak agkt aku tu!!! [jahat x???].. tp bapa angkat aku senyap je.. takot gak nk tgur. tp lame2 biase..


sepanjang lebih kurang 6 hari kat sane mcm2 pogram kitorang wat.. ade gotong-royong bersih sungai, prog ngan anak yatim, sukaneka, forum perdana,,...motivasi,,emm..pemeriksaan kesihatan..mlm kebudayaan,,senamrobik n mcm2 lagi la... aku dapt kampong seberang takir pantai. so hari2 g pantai , main air cam budak kechik!!sronok..

spnjang aku kat umah mak agkt,, mcm2 aku rasa n blaja.. yg paling mnarik mkn nasi lemak tganu.. (xde telor, x sambal tp..ada ikan..sedap gak),, mkn mskn kampong!! best gak la.. yg x tahan bile senja baru balek umah.. pastu mak agkat "marah2" sbb baju n sluar basah sebab main pantai.. mcm budk skolah la plak..huhu!!

sampai la hari terakhir nk balek ukm plak.. mak kitorang bg kopok leko, kacang n kain pelekat..sorang satu!! tharunye...sedeyy...tapi inilah dia khidmat masyarakat!! kpd b21 n b22 blajalah sesuatu dari opkim ni.. byk nilai yg boleh dpt disini.. gambo2 kat sini untuk tatapan shj.. slamat menatap gambar yang ditatap oleh tukang tatap [BM lulus sebahagian]


No comments:

Post a Comment